David Dancey-Wood

Ilustrator historii naturalnej.

Urodzony w mieście Bristol, w Anglii, ukończył studia na Wydziale Sztuki i Projektowania w Bournemouth i Poole. Jest jednym z przodujących współczesnych artystów Wielkiej Brytanii. Rozpoczął swoją pomyślną karierę jako ilustrator historii naturalnej, koncentrując się z biegiem lat coraz bardziej na przedstawianiu życia ze świata zwierząt oraz na budowaniu i poszerzaniu ogólnej wiedzy i świadomości na temat ochrony rzadkich i zagrożonych wymarciem zwierząt na naszej planecie. Jego praca poniosła go w różne zakątki kuli ziemskiej pozwalając mu na osobisty, bezpośredni kontakt i możność studiowania tematu ochrony zwierząt, któremu jest całkowicie oddany. Jego rysunki przedstawiają wybrane modele z ogromną, wręcz perfekcyjną, fotograficzną dokładnością co do detalu, przekazując jednocześnie widzowi bardzo intymny i osobisty charakter każdego rysowanego zwierzęcia.

We wczesnych latach swojej kariery David Dancey –Wood wystawiał głównie w galeriach w rodzinnym mieście Bournemouth. Aktualnie jego prace są wystawiane w różnych galeriach i miejscach w całej Wielkiej Brytanii. Jego prace osiągnęły uniwersalny rozgłos, i były przedstawiane w czasopismach Time i Life. W swoim dorobku pracy ma specjalne zlecenie dla The Disney Corporation, Microsoft Encarta, Eastern and Orient Express. Jego ilustracje były wykorzystywane przez wielu przodujących klientów studiów filmowych oraz wydawnictw książek i czasopism.

David Dancey-Wood wspiera poprzez swoją pracę kilka organizacji, poświęcających się projektom ochrony gatunków zagrożonych i organizacjom charytatywnym m.in. Jersey Wildlife Preservation Trust (Zarząd Ochrony Zwierząt w Jersey) i Dian Fossey Gorilla Foundation (Fundacja Goryli Dian Fossey) . Współpracuje blisko również z Jim i Alison Cronin ze znanego centrum Monkey World Ape Rescue Centre (Światowe Centrum Ratowania Małp) jako ich artystyczny doradca.

Ze względu na ciągle wzrastające zainteresowanie i zapotrzebowanie na swoje prace od 1999 r. David Dancey-Wood wydaje swoje rysunki w formie druków (litografii) w ograniczonym nakładzie nie przekraczającym edycji 500 od każdego tematu, przyciągając cały czas poszerzającą się grupę kolekcjonerów.