Krzysztof Polak

Krzysztof Polak urodzony 1947 r. w Milanówku. Absolwent warszawskiego Liceum Plastycznego im. Wojciecha   oraz Wydziału Sztuk Pięknych Uniwersytetu im. Mikołaja Kopernika w Toruniu na Wydziałe Konserwacji; rzeczoznawca Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego w dziedzinie broni i uzbrojenia japońskiego, członek japońskiego Stowarzyszenia Ochrony i Sztuki Miecza (NBTHK).

Krzysztof Polak o swoim malarstwie:

„W moim malarstwie temat powstaje na bazie rysunków i szkiców, ale nie jest najważniejszym elementem. W trakcie pracy bardziej zajmuję się formą, a najbardziej kolorem. Stosuję wielowarstwową technikę olejną, dającą w efekcie końcowym głęboką barwę i zamierzoną estetykę”.

Wystawy:

2020 marzec   - po dwudziestu latach od ostatniej wystawy Krzysztof Polak wrócił do intensywnej pracy twórczej, której efektem była wystawa „Wspomnienia i zaszłości” w Atelier – Pracowni Sztuk Wszelkich w Sulejówku;

Lata  osiemdziesiąte  dwudziestego wieku – trzy wystawy indywidualne.

Projekty i aranżacje wnętrz kościelnych;  m.in. projekt wnętrza oraz wykonanie polichromii na ścianach i stropach w kościele w Wierszach w Puszczy Kampinoskiej.

 

Prof. Dr Maria Poprzęcka

Wydział Artes Liberales UW

O obrazach Krzysztofa Polaka

Sztuki jest dużo. Niektórzy mówią, że za dużo. Za dużo mód, za dużo naśladownictwa, za dużo wtórności, za dużo trendów, za którymi się stadnie podąża.

Malarstwo Krzysztofa Polaka jest inne. Jest samo dla siebie, niezależne, niepodobne do nikogo i do niczego. Krzysztof maluje swój świat. Świat trochę realny, trochę nierealny. Świat wzięty z marzeń, z tęsknot, z rozkołysanej wyobraźni. Czasem liryczny i kojący, kiedy indziej melancholijny, a nawet groźny. Pomimo autorskich tytułów, obrazy pozostają niedopowiedziane i tajemnicze, jak bardzo osobiste wiersze.

Krzysztof Polak jest z wykształcenia konserwatorem. Niezwykle utalentowany manualnie, potrafi pracować w każdej niemal artystycznej technice. Ma także świetnie opanowany malarski warsztat starych mistrzów. Jego bardzo prywatne obrazy nie mają wszakże nic wspólnego z historycznym pastiszem. Malowane są techniką laserunkową, jaką stosowali dawni malarze niderlandzcy i holenderscy. Polega ona na nakładaniu wieli, cienkich, rozrzedzonych warstw farby, która tworzy na powierzchni płótna półprzejrzystą, lekko połyskującą barwną powłokę. Dzięki temu kolor, zachowując lekkość, zyskuje na głębi, intensywności i nasyceniu. Spotkanie starej, szlachetnej techniki malarskiej z poetycką wyobraźnią współczesnego artysty stwarza niezwykły artystyczny efekt, jaki emanuje z obrazów Krzysztofa Polaka.

obrazy Krzysztofa Polaka